donderdag 2 februari 2017

In the jungle

Op mijn planning stonden twee truien voor mijn zoon. Hij had mooie stof mogen uitzoeken in de winkel en koos voor een stof met giraffen en zebra's. Omdat een hele trui van die stof me een beetje te veel leek, koos hij er ook nog een mooie andere stof bij. Voor mij was het even zoeken naar welk patroon ik kon gebruiken, veel trui patronen vond ik niet. Kon je een shirt-patroon ook als trui gebruiken? Uiteindelijk bedacht ik me dat ik ooit het boek 'sewing clothes kids love' had gekregen. Toen niet gebruikt, maar nu kwam het van pas. Ik gebruikte de meest simpele versie van Imke. 


Toen ik hem in elkaar had zitten, kwam ik er achter dat ik een fout had gemaakt. Ik had bij de vouwlijn van het lijf naadtoeslag getekend. Oeps, hij is dus eigenlijk twee centimeter te breed. Wel draagbaar, maar niet helemaal mooi. De boord bij de hals was ook een uitdaging. Niet helemaal tevreden over. 


Dat moest beter kunnen. Alleen ik had niet helemaal handig geknipt. Ik had een meter van de zebra en giraffen stof, maar had het zo geknipt dat ik er geen tweede trui uit kreeg. Dus maar de stoffen omgedraaid. Probleem was wel dat hij nu wat korter moest, dus wat extra boordstof was nodig. Wat vervelend nou dat ik niet kon oefenen met de tweelingnaald, NOT. (wat een ding is dat, poeh, blijft lastig).
Deze versie lukte een stuk beter. Vooral het boordje bij de hals vond ik goed gelukt al zeg ik het zelf. Toen mijn zoon hem aan had bleek hij echter weer te kort te zijn. Op zich kan die wel, maar niet lang meer. Dus inmiddels zit er een langere boordband aan, kan hij volgende winter ook nog mee (mits mijn zoon geen groeispurt krijgt). Ook nog een flock applicatie van een leeuw erop en hij is helemaal af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten