dinsdag 7 februari 2017

Carola rok

 In mijn zoektocht naar leuke patronen, kreeg ik de tip voor het blad La Maison Victor. Nu heb ik een (on)gezonde afkeer tegen als in de Franse taal, dus het duurde even voor ik daadwerkelijk ging kijken. En ik werd meteen enthousiast. Relatief simpele patronen, met stap voor stap uitleg. Met de patronen uit bijvoorbeeld de Knip kan ik nog niet zo veel, want heb de helft van de tijd geen idee waar ze het over hebben. Bij de La Maison Victor wel. Dus meteen aan de slag.



Ik heb de Carola rok gemaakt uit laatste La Maison Victor, nummer 1 van 2017. Voor het eerst iets met zakken gaamkt en dat viel reuze mee. Al wijken ze wel iets te veel naar mijn zin. Volgende keer de boordstof met iets meer rek erop zetten. Let trouwens maar niet op de mooie sloffen, hihi. 


 Het lastigste van dit patroon vond ik de achterzak. Of eigenlijk, de nep achterzak. Toen ik bezig was dacht ik echt, dit gaat nooit goed komen. Maar kan het maar beter afmaken, dan kan ik daarna waarschijnlijk zien wat ik fout doe. En tot mijn verwondering lukte het vervolgens ook nog eens aardig! Het moeilijkste was om de randen goed af te werken. Je ziet ook op de foto dat ik enorm heb lopen klungelen. Maar ach, dat ziet toch niemand.



Een ander probleem was het doorstikken. Ik had eerst op een proeflapje zitten kijken welke instellingen ik het beste kon gebruiken, maar op de een of andere manier deed die het anders op het moment dat ik over een overlocknaad stikte. Het was sowieso hele lastige stof. Heel dikke rekstof, waarbij de naden snel minder mooi werden. 

Nu hij af is weet ik trouwens niet of het helemaal mijn ding is. Misschien dat ik hem nog een keer maak in een andere kleur. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten