zondag 8 januari 2017

De logica van babykleertjes oplossen

Sommige dingen snap ik niet helemaal. Een van die dingen is truien voor baby's zonder mouwen. We hebben er een paar voor mijn dochtertje ergens op de kop getikt, vind ze er leuk uit zien, maar zijn helemaal niet praktisch met dit weer. Zonder mouwen vind ik het echt te koud. Maar ik kon er natuurlijk wel mouwen inzetten!
Ik had twee truitjes die ik dus te koud vond en twee oude shirtjes die te klein waren. Daar heb ik de mouwen uit losgetornd. 


 Het was nog even een opgave om het in elkaar te zetten. Om op de juiste plek de mouw en het truitje aan elkaar te kunnen naaien moest ik er een soort wordt van maken. Dat deed ik de eerste keer niet helemaal goed, waardoor hij binnenste buiten zat. Oeps.
Maar uiteindelijk is het wel gelukt. Die kunnen fijn weer aan. 

Daarbij had ik ook al een eeuwigheid een rok die iets te groot zat. Vind hem erg mooi, maar zat te ruim om mijn heupen. Kwam er achter dat de band 'hol' is en ik er dus elastiek in kon zetten. Helemaal blij dat ik eindelijk mijn rok weer aan kan. 




En als laatste een pyjama van mijn zoontje verlengd. Hij zat qua breedte nog wel aardig, maar was veel te kort. Dus een extra stuk badstof aangezet. Kon ik meteen weer even oefenen met de tweelingnaald. Blijf het een gedoe vinden, maar gelukkig zie je er weinig van bij deze stof.












Doel voor januari:
- 9 van de 10 kledingstukken repareren of weer draagbaar maken
- 3 broekjes voor mijn dochter (Ja weer broekjes, ze blijft groeien dus de volgende maat alweer)
- 2 wikkelrokken voor mezelf
- 1 trui voor mijn zoon
- 3 simpele tassen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten