donderdag 1 december 2016

Challenge accepted

Ik struin regelmatig het internet af, op zoek naar leuke patroontjes, nieuwe informatie en inspiratie. Een van blogs die ik volg is die van MaMarieke. Ze heeft hele leuke inspirerende berichtjes en ook een paar tutorials die ik al bewaard heb voor later. Nu las ik vorige week al dat ze een uitdaging aan was gegaan om 10 naaisels te maken voor 1 januari 2017 en vraagt ze wie hier aan mee wilt doen. Dat leek me wel erg leuk, maar twijfelde een beetje of ik daar als beginneling wel aan mee kon doen. Echter ondertussen was ik wel al een hele planning aan het bedenken en er alvast een begin aan het maken. Dus dan kan ik maar beter ook officieel mee doen ook.

Ik probeer van alles wat ik maak er meteen meerdere van te maken. Ik heb ergens gelezen dat dit als beginneling aan te raden is, zodat je van je fouten kan leren. Tot nu toe vond ik het wel een hele bruikbare tip. Om toch een beetje variatie er in aan te brengen zet ik mezelf als doel om vijf verschillende dingen te maken en van alles twee stuks.

Dit wordt mijn planning en wat ik er van wil leren:
1) Twee broekjes voor dochtertje
2) Twee onderbroeken voor zoon --> Elastiek als boord
3) Twee dikke broekjes voor dochter --> Ander patroon en dikkere stof
4) Twee pyjama broeken voor zoon --> Gewoon omdat hij deze nodig heeft
5) Twee hemden voor zoon --> Een keer iets van bovenkleding




Zoals ik al zei wat ik er al mee aan de slag gegaan. In deze twee shirts van mijn man ben ik de schaar gezet. (de linker foto krijg ik niet goed gedraaid, maar je snapt het idee).

En dit zijn ze geworden, weer het patroon van het Oliver broekje gebruikt, net als de vorige keer. Vind ze er best aardig uit zien, maar ben er helemaal niet tevreden mee. Ik dacht eigenlijk dat elk shirt van dezelfde soort stof gemaakt was, namelijk tricot. Je hebt tricot en katoen, zo ver ging mijn kennis over stoffen. Nou, daar zit dus nog behoorlijk wat verschil tussen kwam ik achter. In vergelijking met deze broekjes die ik eerder maakte, zit hier nauwelijks rek in. Ik krijg de broekjes dus niet goed aan. Beetje erg jammer dus, maar wel weer een les geleerd. Nu zijn ze voor de pop :-)

Stand: 2 van de 10


Geen opmerkingen:

Een reactie posten