woensdag 30 november 2016

Van shirt naar onderbroek


Ik had de smaak te pakken, dus snel door naar het volgende project. Ik bedacht me dat het ook wel veilig was om onderbroeken te maken voor mijn zoontje. Die zitten toch onder zijn kleding, dus niet zo erg als dat er niet helemaal perfect uit ziet. 
Hiervoor heb ik de verknipte shirts gebruikt die ik al eerder liet zien. Ik gebruikte het patroon van deze site. 


Hij zat echt zo in elkaar, was goed te doen. 




Op de site van By Miekk vond ik de tip om bij de beengaten geen boordstof te doen, maar af te werken met een tweelingnaald. Op de eerste foto zie je dat ik het te dicht bij de rand doe. Dus dat moest opnieuw. De andere kant ging wel in een keer goed. Ik heb trouwens twee kleuren draad gebruikt, omdat ik niet kon kiezen wat het mooiste was :-D

En nog een boord van boordstof erin. Zelf gemaakt maatlabeltje erin en klaar dacht ik. (Ik kwam er later achter dat 112 helemaal geen maat is. Krijg je als je 116 en 122 door de war haalt.) Maar toen mijn zoontje hem aantrok zat de boord echt veel te ruim. 

Dus ook hier maar elastiek in gedaan en klaar is Kees. Mijn zoontje is er helemaal weg van en wilde hem bij de eerste pasronde al zonder boord aanhouden :-). Hier komen er dus meer van. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten