donderdag 27 oktober 2016

Van dekbedovertrek naar nog langer dekbedovertrek

Mijn eerste project was klaar, zoals ik al beschreef in mijn vorige post. Op naar de volgende. En mijn man wist wel wat voor mij, het verlengen van de flappen van onze dekbedovertrekken. Hij heeft er namelijk last van dat bij die kleine flapjes zijn voeten makkelijk uitsteken en koud worden. Ook hadden we nog twee dekbedovertrekken liggen zonder flap. Al zeven jaar oud, maar nauwelijks gebruikt, omdat we hem allebei irritant vinden. Dus vooruit met die flap.

Ook hiervan heb ik niet tijdens het proces foto's kunnen maken helaas. Van de projecten na deze post heb ik wel telkens foto's genomen.



Een oud dekbedovertrek heb ik in drieën geknipt. Vervolgens van de andere van het paar (we hebben twee losse dekbedden ipv een grote) de onderkant los getornd. Alle losse randen met een zigzagsteek afgewerkt en toen een derde deel onder het dekbed genaaid. Nou, dat ging allemaal nog best wel makkelijk. Alleen de naadtoeslag de volgende keer wat groter maken en de onderrand niet een maar twee keer dubbelvouwen, dit ziet er nu minder mooi uit.



Toen ging ik aan de slag met de andere dekbedovertrekken, alleen die waren breder dan het deel dat ik er aan wilde zetten. Ik had nog een stuk flap van het oude dekbedovertrek, dus die heb ik er aan gemaakt. En toen vastgemaakt aan het andere dekbedovertrek. Dat ging niet helemaal goed. Naaide soms de stof dubbel (dus een stuk van de stof mee, dat niet vast moest zitten). Toch best onhandig zo'n groot lap stof naaien. Toen ik de flap er aan had zitten, kwam ik er achter dat ik de extra flap nu niet meer goed aan de zijkant kon dicht naaien. Ik had de zijkanten overelkaar ipv tegen elkaar aan liggen. Dus daar moest ik even creatief zijn.






Bij poging drie ging het al een stuk beter. Alleen bij het omzomen van de onderrand miste ik even de stof. Kniesoor die daar op let, maar voor mezelf wel een leerpuntje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten